16 novembre 2015

Wedding Guide #wintertime

Badglay Mishka for Rent The Runway // BLOCNOTES VINTAGE
Badglay Mishka | Rent The Runway | Top: $ 65 Rental - $ 300 Retail  
Skirt:: $ 75 Rental - $ 495 Retail


::This post contains affiliate links and I will be compensated if you make a purchase after clicking through my links::

Se avete ricevuto un invito per un matrimonio che si terrà nel tardo autunno o in inverno, potrete sbizzarrirvi con abiti eleganti dove i dettagli con paillettes o strass, illumineranno il vostro volto in un gioco di luci che ben si adatteranno al clima di festa della giornata. In questa stagione si può optare per un abito di colore nero, in opzione si potranno scegliere tonalità dal rosso al bordeaux, al verde scuro e perchè no anche colori come l'oro e l'argento. 
Molto alla moda e di grande effetto, anche per le invitate in tenera età, è la gonna in tulle, che abbinata ad un top, come quello proposto in alto dal brand Badgley Mishka, non ha bisogno di ulteriori accessori, se non un anello oppure un bracciale, a completarne il look.

If you have received an invitation for a wedding to be held in the late fall or winter, you can pick with elegant dresses where details with sequins or rhinestones, will illuminate your face in a play of lights and it will fit well to the festive atmosphere of the day. In this season you can opt for a dress in black, as an option you can choose shades from red to burgundy, dark green and why not also colors like gold and silver.
Very stylish and impressive, even for very young girls invited, is the tulle skirt, which combined with a top, as proposed by the brand Badgley Mishka, needs no additional accessories, if not a ring or a bracelet, that will complete the look.

   
Badglay Mishka | Rent The Runway |  $ 85 Rental - $ 495 Retail

Se non volete optare per un vestito, lungo o corto a voi la scelta, un'ottima alternativa è la tuta che farà sentire a proprio agio le amanti dei pantaloni senza dover rinunciare all'eleganza di un abito. Quella in alto è ispirata allo smocking con un tocco di femminilità. Per esaltarne il modello potrete abbinarla a sandali con cinturino. E' un'altra proposta del duo Badgley Mishka per Rent The Runway, inseriti da Vogue nella lista dei dieci migliori designers americani. Oltre alle invitate vestono anche le spose, un consiglio è di dare uno sguardo alle loro collezioni!

If you do not want to opt for a dress, long or short the choice is yours, a great alternative is the jumpsuit that it will make to feel at ease pants lovers without  renouncing to the elegance of a dress. That on top is inspired by the smocking with a touch of femininity. To enhance the model you can combine it with strappy sandals. It's another proposal by the duo Badgley Mishka for Rent The Runway, inserted by Vogue in the list of the ten best American designers. Besides the guests they dress also the brides, a tip is to take a look at their collections!


Badglay Mishka | Rent The Runway | $ 75 Rental - $ 440 Retail

Badglay Mishka | Rent The Runway | $ 100 Rental - $ 675 Retail

Per un abito in paillettes, la scelta più adatta per le scarpe è quella di un modello molto semplice per lasciarsi inebriarsi dal look scintillante. Nere invece le scarpe per un abito corto total black, in questo caso si giocherà con gli accessori: una collana in perle o dorata, saranno la giusta cornice al look.  
Sono davvero molto felice di aver ospitato Rent The Runway, in questo nuovo capitolo della Wedding Guide. Se vi siete persi qualche post, di seguito li trovate per argomento. 

For a dress with sequins, the most suitable choice for shoes is that of a very simple model for letting inebriated by a sparkling look. Black shoes instead for a total black short dress, in this case we will play with the accessories: a necklace in pearls or gold, will be the perfect setting for the look.
I'm really very happy to have hosted Rent The Runway, in this new chapter of Wedding Guide. If you missed some posts, below find them by topic.


Wedding Guide




____________
Text: B.Bovio